Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Algemene voorwaarden

    Algemene voorwaarden Brada Verpakkingen
    Inhoudsopgave:
    Artikel 1 - Definities
    Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
    Artikel 3 - Toepasselijkheid
    Artikel 4 - Het aanbod
    Artikel 5 - De overeenkomst
    Artikel 6 - Herroepingsrecht
    Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
    Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
    Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
    Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
    Artikel 11 - De prijs
    Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
    Artikel 13 - Levering en uitvoering
    Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
    Artikel 15 - Betaling
    Artikel 16 - Klachtenregeling
    Artikel 17 - Geschillen
    Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
    Artikel 19 - Britse pond

     

    Artikel 1 - Definities

    In deze algemene voorwaarden hanteren wij de volgende definities:
    1. Aanvullende overeenkomst: hier is er sprake van een overeenkomst waarbij de
    consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een
    overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de
    ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen
    die derde en de ondernemer;                                                                                    2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
    herroepingsrecht;
    3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband
    houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
    4. Dag: hiermee bedoelen wij een kalenderdag;
    5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
    6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van
    zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
    7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook e-mail - dat de
    consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is
    gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende
    een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die
    ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
    8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te
    zien van de overeenkomst op afstand;
    9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale
    inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
    10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de
    consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop
    op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten
    van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer
    technieken voor communicatie op afstand;
    11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen
    Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te
    worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht
    heeft;
    12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het
    sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in
    dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

    Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer


    Jacquin Brada
    Zijdepark 19 te Ouderkerk aan den IJssel
    Telefoonnummer: 0180750440
    E-mailadres: [email protected]

    Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel:
    de gegevens over de toezichthoudende autoriteit.
    Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
     de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
     de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is
    toegekend;
     een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en
    aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.


    Artikel 3 - Toepasselijkheid


    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en
    op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
    algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld, via de website. Indien
    dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op
    afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de
    ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig
    mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van
    het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
    algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking
    worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige
    manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit
    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
    worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan
    worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische
    weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
    dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
    overeenkomstige van toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige
    voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest
    gunstig is.

    Artikel 4 - Het aanbod

    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
    geschiedt, wordt dit altijd nadrukkelijk in het aanbod/de offerte vermeld.
    2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
    producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd
    om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als
    de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe
    weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke
    vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
    3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de
    rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.


    Artikel 5 - De overeenkomst


    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het
    moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de
    daarbij gestelde voorwaarden.
    2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
    ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van
    het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is
    bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende
    technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
    overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument
    elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen
    in acht nemen.
    4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de
    consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en
    factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op
    afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de
    overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of
    aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud
    aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze
    door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een
    duurzame gegevensdrager, meesturen:
    1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten
    terecht kan;
    2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht
    gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
    herroepingsrecht;
    3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    4. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud;
    voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling,
    aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur
    heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
    6. de inhoud van de dozen kan variëren afhankelijk van beschikbaarheid en voorraad. Klanten worden vooraf levering geïnformeerd met de aantal dozen en inhoud.
    7. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor
    herroeping. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van
    toepassing op de eerste levering.


    Artikel 6 - Herroepingsrecht


    Bij producten:
    1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product
    gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder enige opgave van redenen
    ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping,
    maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf
    door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft
    ontvangen, of:
    1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag
    waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft
    ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het
    bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere
    producten met een verschillende levertijd weigeren.
    2. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de
    dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of
    het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    3. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde
    periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste
    product heeft ontvangen.
    Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
    1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van
    digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14
    dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument
    vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en)
    verplichten.
    2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de
    overeenkomst.
    Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële
    drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
    1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het
    herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de
    bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de
    vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
    2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument
    heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke
    bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die
    informatie heeft ontvangen.


    Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd


    1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de
    verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is
    om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het
    uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en
    inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
    2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die
    het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan
    toegestaan in lid 1.
    3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de
    ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk
    verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.


    Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan


    1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de
    bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere
    ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
    2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde
    melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een
    gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden
    het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in
    acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
    3. De consument zendt het product terug met alle meegeleverde toebehoren, indien
    redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de
    ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het
    herroepingsrecht ligt bij de consument.
    5. De consument draagt te allen tijde de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het
    product.
    6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de
    verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed
    voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt
    tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat
    evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen
    op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de
    verbintenis.
    7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van
    water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt
    volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
    1. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het
    herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor
    herroeping niet heeft verstrekt, of;
    2. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of
    levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft
    verzocht.
    1. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet
    op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    1. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het
    beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    2. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn
    toestemming; of
    3. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
    1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende
    overeenkomsten van rechtswege ontbonden.


    Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping


    1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische
    wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een
    ontvangstbevestiging.
    2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele
    leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde
    product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument
    hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen,
    mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de
    consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip
    eerder valt.
    3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument
    heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling
    is kosteloos voor de consument.
    4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de
    goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de
    duurdere methode niet terug te betalen.


    Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht


    De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht,
    maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van
    de overeenkomst, heeft vermeld:
    1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de
    financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de
    herroepingstermijn kunnen voordoen;
    2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare
    veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of
    diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk
    aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder
    leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de
    producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
    3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de
    consument; en
    2. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de
    ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
    1. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van
    personenvervoer;
    2. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de
    overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan
    voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
    3. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een
    bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
    4. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet
    geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of
    beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd
    zijn;
    5. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
    6. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet
    geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is
    verbroken;
    7. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere
    producten;
    8. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de
    overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en
    waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop
    de ondernemer geen invloed heeft;
    9. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de
    verzegeling na levering is verbroken;
    10. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
    11. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de
    consument; en
    2. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.


    Artikel 11 - De prijs


    1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
    aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als
    gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
    2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
    prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
    ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
    3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
    alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
    4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
    alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag
    waarop de prijsverhoging ingaat.
    1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw, tenzij
    anders aangegeven.


    Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie


    1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
    overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
    deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
    overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
    overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is
    voor ander dan normaal gebruik.
    2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra
    garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op
    grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de
    ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
    3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens
    toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde
    rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is
    in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.


    Artikel 13 - Levering en uitvoering


    1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
    ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de
    beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
    2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar
    heeft gemaakt bij de bestelling.
    3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is
    vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch
    uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is
    overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling
    niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument
    hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument
    heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht
    op eventuele schadevergoeding.
    4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument
    betaald heeft onverwijld terugbetalen.
    5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer
    tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de
    ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is
    overeengekomen.
    6. Per 1 april 2023 zijn wij genoodzaakt bij het uitblijven van conform betaling afspraak dat uw account wordt geblokkeerd voor verdere leveringen totdat de verlopen facturen zijn betaald.


    Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging


    Opzegging:
    1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die
    strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
    diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
    opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt
    tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten,
    te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van
    daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
    maand.
    3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    o te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald
    tijdstip of in een bepaalde periode;
    o tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    o altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf
    heeft bedongen.
    Verlenging:
    1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
    afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet
    stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
    2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
    aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en
    tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie
    maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de
    verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
    afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur
    worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn
    van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de
    overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren
    van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
    4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van
    dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)
    wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of
    kennismakingsperiode.
    Duur:
    1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een
    jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand
    opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van
    de overeengekomen duur verzetten.


    Artikel 15 - Betaling


    1. Voor zover niet anders is vermeld in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden,
    dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14
    dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn
    binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst
    tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument
    de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
    2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene
    voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%.
    Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden
    aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de
    bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
    3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
    betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
    4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze,
    nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de
    consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn
    betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-
    dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en
    is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten
    in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over
    openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5%
    over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten
    voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
    5. Per 1 april 2023 zijn wij genoodzaakt bij het uitblijven van conform betaling afspraak dat uw account wordt geblokkeerd voor verdere leveringen totdat de verlopen facturen zijn betaald.

     


    Artikel 16 - Klachtenregeling


    1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en
    behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en
    duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de
    gebreken heeft geconstateerd.
    3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen
    gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar
    langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14
    dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de
    consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat
    vatbaar is voor de geschillenregeling.
    5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien
    de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in
    onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot
    Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen.
    Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft
    via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing
    gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten
    behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke
    geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als
    consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een
    geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument
    betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om
    klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
    6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer
    schriftelijk anders aangeeft.
    7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer
    naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.


    Artikel 17 - Geschillen


    1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
    voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.


    Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


    Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten
    nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige
    wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op
    een duurzame gegevensdrager.

     

    Artikel 19 - Britse pond

     

    De prijzen met Britse pond hangen af van de wisselkoers. Deze wisselkoers wordt op de website minstens 1 keer dag vervangen, maar kan in de praktijk dus iets afwijken.

     

    - Algemene voorwaarden Brada verpakkingen

    Vergelijk 0

      Voeg nog een product toe (max. 5)

      Start vergelijking

      Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »